Wie is ons en waar kom ons vandaan?

Predikant: 
Ds J Bruintjes
Gemeente: 
Kaapstad
Datum: 
2020-02-09
Teks: 
NGB artikel 14
Preek Inhoud: 

Liewe geroepenes in Jesus Christus – oor die volgende paar weke gaan ons krediet gee aan wie krediet toekom.   Aan die mens en aan God.  Ons wil krediet gee aan die mens – aan ons – dat ons onsself in sonde gedompel het.  Ons wil aan God krediet gee dat Hy ons gered het. Die volwasse ding is om verantwoordelikheid te neem en nie ander te probeer blameer nie. Die wêreld en ons harte is baie goed daarin. Ons wil nie die woorde “dit is jou skuld” hoor nie. Totaal en al jou skuld. En natuurlik, as dit iets goeds is, sal ons graag krediet daarvoor vat. Dit is nou maar hoe ons is.  En vandag gaan ons agterkom waaom ons is wat ons is, deur moeilike vrae te vra, en dalk antwoorde te hoor wat uiteindelik onbevredigend mag voel – maar wat dit nie minder waar sal maak nie.  Dus, hier gaan ons...

Wie is ons en waar kom ons vandaan?

Skepping van die mensdom`

Ons glo dat God die mens uit die stof van die aarde geskep het; Hy het hom volgens sy beeld en gelykenis gemaak en gevorm, dit wil sê goed, regverdig en heilig  God het die mens geskape uit die stof van die aarde.  Ons is skepsels van hierdie aarde. Nogtans toegerus met die beeld van God.  Wesens gebonde deur tyd en ruimte, tog in verhouding met die God wat buite tyd en ruimte staan.  Ons is deur God self geskep, vir God self.

Dit was ons doel en dit is ons doel. Ons moes nie soos God wees nie, maar soos Hy optree. En om soos Hom op te tree, het Hy ons toegerus met goedheid, geregtigheid en heiligheid. Sodat ons met reg, sorg en liefde kon regeer.

Dit was wie ons was. Regverdig. Heilig. Goed. Liefdevol. Dit is wat ons gedoen het. Ons het reg opgetree, suiwer geleef, goed gedoen en liefgehad met ons hele siel, gees en krag.

Soos die belydenisskrifte sê: 'sodat sy wil in alles met die wil van God kon ooreenstem.' Wat dit beteken – dit beteken dat ons deur 'n persoonlike wese geskep is. Dat daar 'n doel is om te leef en dat die lewe betekenis het.  Dat ons nie die skepping van onpersoonlike natuurkragte is nie. Ons is geskape om in 'n verhouding te wees. En sy wil was ons wil. Ons was verenig in die begeerte om te sien wat goed was, om nog beter te word, sodat dit die eer kan bring aan die een wat oneindig waardig is.

Dit was die mensdom se wil om God se wil te doen. Hulle was perfek gesinchroniseer. Dit is wat hy regtig wou hê. Hy het in 'n perfekte verhouding met God geleef en omdat hy in 'n perfekte verhouding met God was, was hy ook in 'n perfekte verhouding met elkaar en met die skepping. Daar was lewe. Dit het gefloreer. Daar was groei in elke dimensie van sy lewe. Die toekoms was werklik grensloos.

Maar die probleem was dat ons nie net soos God wou optree nie, maar ook soos hy wou wees. Ons het geen waardering gehad vir wat ons gehad het nie – en ons wou iets meer hê,  iets anders as wat God vir ons wou hê.  Dus  “toe hy in aansien was, het hy dit nie verstaan en sy uitnemendheid nie besef nie. Hy het homself egter, deur na die woorde van die duiwel te luister, willens en wetens aan die sonde en daarmee aan die dood en die vervloeking onderwerp.”

Mensdom se huidige stand

'Hy het nie besef nie ... hy het nie waardering gehad nie ... hy het geluister ... Hy het homself willens en wetens onderwerp ...' dit gaan voort. 'Hy het die gebod oortree ... hy het hom van God af lossgeskeur .. hy het sy hele natuur verderf ... en daarmee die liggaamlike en geestelike dood verdien.' Dit was die keuse van die mensdom. Ons het dit gedoen. Dit was nie God wat ons gedwing het nie. Dit was ons wat dit wou hê. Dit was ons keuse. Totaal en al ons keuse. Ons is volkome en 100% verantwoordelik. Ons het ons onderwerp aan die slawerny waarin ons vandag nog is Ons het ons onderwerp aan die liggaamlike verval en die dood wat ons rondom ons sien. Ons het ons onderwerp aan die duisternis wat in die onweergebore hart heers. Ons het dit gedoen. Dit is ons skuld. En die resultaat is hartverskeurend.

Die sondeval was drasties. Die sondeval het ons van die hoogste hoogtepunt na die laagste dieptepunt geneem. Dit beïnvloed elke deel van ons wese. Gedagte, wil en emosies. Kop, hart en hande. Luister na wat daar staan: 'Hy het deurdat hy in al sy dade goddeloos, verkeerd en verdorwe geword het, al sy voortreflike gawes wat hy van God ontvang het, verloor.'

Jy sien dat daar staan ​​... 'Al sy voortreflike gawes.' En dit gaan verder: 'Hy het niks anders daarvan oorgehou nie as slegs klein oorblysels, wat egter genoegsaam is om hom alle verontskuldiging te ontneem.'   Sjoe !  Die natuurlike mens is duisternis. Ons is dood. Ons is sonder hoop. Sonder God in hierdie wêreld.

Daar is baie mense wat in die mensdom se vordering sonder God glo.   As die nuus vandag jou nie van gedagte laat verander nie, maak hierdie artikel dit wel duidelik dat die Bybel sê dat die mens sonder God 'n hopelose saak is. Al ons tegnologie, al ons vindingrykheid, al ons kundigheid sonder God het net verdeeldheid, oorlog, groter wapens, vernietiging veroorsaak.  Die weste het God verlaat en is besig om te verrot en verkrummel nie deur vyande van buite nie, maar deur die kwaad van binne. O, laat die kerk tog 'n baken wees en dit vir die hele mensdom uitroep: “God en God alleen is ons enigste hoop! Die enigste hoop van die hele mensdom!”  O, laat die kerk tog vir hul God pleit namens die sterwende mensdom, verlore in die duisternis, sodat Hy in genade sal neerdaal en die wêreld met lig oorstroom, sodat die oë van die mense sal oopgaan.

Want soos ons met die Skrif bely, ’n mens kan niks aanneem as dit hom nie uit die hemel gegee is nie.”

Vrye wil?

Die mens het óf vrye wil en is nie heeltemal afhanklik van die genade en ontferming van God nie, óf hy is verdorwe en is volkome afhanklik van sulke genade en ontferming. Dit is die een of die ander; dit kan nie albei wees nie. Ons glo dat die mens sonder God altyd teen hom sal kies. Nie onder dwang nie, maar opsetlik. Daar is nie een enkele mens wat nie radikaal deur sonde beïnvloed word nie (Rom. 3: 9-18, 23; Ef. 2: 1-4; Kol. 1:21; Titus 3: 3; ens.).  Pleks daarvan om vry wees, is ons wil deur sonde gebind. Ons is slawe daarvan en kan onsself nie uit hierdie toestand bevry nie.

Eintlik sê die belydenis dat ons so ver gegaan het dat ons wil slaaf van die sonde is. Dit beteken nie dat ons nie meer 'vrye wil' het nie. Dit beteken eenvoudig dat die gevalle mens altyd teen God sal kies. Baie mense sal nou beswaar maak teen die sterk taal van ons belydenis as dit sê: Daarom verwerp ons alles wat in stryd hiermee oor die vrye wil van die mens geleer word, aangesien die mens nilks anders as 'n slaaf van die sonde is nie. Hulle veronderstel dat as ons wil 'vry' is om Christus aan te neem of te verwerp, dat baie mense Hom sal aanneem.

Maar is dit waar? As ons eerste ouers (Genesis 1-3), wat werklik vrye wil gehad het, teen God gekies het, dink ons ​​dan dat enige van hulle kinders, wat sondaars is, 'n meer goddelike keuse sou maak as hulle?   Sou ons, wat vyande van God was, beheers deur ego, omring deur duisend versoekings (Adam en Eva net een), 'n beter keuse maak as hulle? Ek dink ons ​​kan met vrymoedigheid sê dat as hulle gesondig het, ons nie ‘n kans het nie. Ons wil is 'vry van geregtigheid' en is “gebonde aan ons ego” (Romeine 6:20). Dit sê altyd nee vir God.  Dit doen niks vir God nie. Dit is wat Martin Luther ‘The Bondage of the Will’. genoem het. 'Vrye wil' is wat God toelaat vir die ongeneeslike onbekeerlikes. Hy gee hulle die vryheid weg van hom en op die ou end beteken dit hulle dood. Dit is 'n eenrigtingkaartjie na vernietiging in die Hel. As verlossing deur ons vrye keuse sou kom, sou ons almal verlore gaan.

Dit is ook een van die dinge wat die wet van God vir ons wys. Dit is die hamer wat ons vergruis en laat sien hoe dood ons werklik is. Sodat ons die lewe in Christus vind. Dit is die hamer soos Luther gesê het, wat ons stukkend breek sodat ons ons verlossing en vrede in Christus alleen soek. Die wet verwyder enige illusie dat ons reg kan wees by God deur ons eie werke. Dit laat die boosheid in ons harte duidelik sien, sodat ons alleen op God vertrou en die kruis van Christus groot maak. Ons sê nie net dat ons op Christus vertrou vir verlossing nie, maar ons voel totaal verlore sonder Christus.

Die mens se Hoop

Ons is bly dat Christus ons verlos het van ons losbandigheid en boosheid. Die bedorwenheid beskryf nie net meer mense soos Osama Bin Laden of Jacob Zuma nie. Ons bely en erken ons eie sonde, en dit laat ons nie in ellende nie, maar aan die kruis, ons verheug ons oor die liefde van God dat hy sondaars gered het. Ons hoef nie vir God weg te kruip nie; God verberg ons in Homself.

Die eerste Adam het dood gebring. Slawerny. Duisternis. Die tweede Adam bring ‘n onvernietigbare lewe. Totale vryheid. 'N Ewige lig. Die eerste adam is geskep uit die stof soos ons bely, die tweede Adam kom uit die hemel. En as u in hom is, sal u soos hy word, en van heerlikheid tot heerlikheid gaan!

Soos Paulus sê in 1 Korintiërs 15: 'Die geestelike ewenwel is nie eerste nie, maar die natuurlike; daarna die geestelike. Die eerste mens was uit die aarde aards, die tweede mens is die Here uit die hemel. Soos die aardse mens was, so is ook die aardse mense; en soos die hemelse mens is, so is ook die hemelse mense. En soos ons die beeld van die aardse gedra het, so sal ons ook die beeld van die hemelse dra.'

Dank die Here dat Hy nie net redding moontlik gemaak het nie, maar werklik red! Dank die Here dat Hy nie net genesing moontlik maak nie, hy genees werklik!

Liewe Kerk van God, die skoonheid van die Evangelie is dat ons bekwaamheid is uit God (2 Kor. 3: 5)! En dit is God wat in jou werk, om te wil en te werk tot sy welbehae.

God in Christus stel die gevangenes vry. Hy gryp ons aan deur genade, maak ons oë oop om sy skoonheid te aanskou, sy genade te sien en hom selfs lief te hê. Maar let op, die een wat dit begin, is nie die sondaar nie, dit is die Verlosser. En Petrus sê: “Loof die God en Vader van onse Here Jesus Christus! In sy groot barmhartigheid het hy 'n lewende hoop in ons laat herbore word, deur die opstanding van Jesus Christus uit die dood.” God is die een wat werk in die man of vrou wat nie weergebore is nie, om hulle lewend te maak.

En as hy dit doen, dan kom hulle. En hulle het berou. En hulleis bly oor die hoop en glorie. Die sondaar word immers nie gedwing om skoppend en skreeuend in die koningkryk van God in te gaan nie, en hy kom slaan ook nie op die deure van die hemel nie; hulle kom deur genade en deur genade alleen, gekies deur God en vir God (Joh. 1: 10-13). Hulle kom volgens sy wil wat hulle wil buig sodat hulle gewillig kom.

In Christus staan die poorte van die hemel inderdaad wyd oop vir almal wat glo. Vir elkeen!  Dit is die luide roep van die evangelie! As jy omdraai om gered te word, sal jy gered word. As jy vandag hier roep, moenie jou hart verhard nie, maar mag hy jou hart versag, sodat jy saam met ons lewend gemaak kan word in die tweede Adam.

Daar word gesê dat op die poorte van die koninkryk van die hemele soos jy inkom, die volgende geskryf staan: ' En laat hom wat wil, die water van die lewe neem, verniet!' (Openbaring 22:17); maar na jy ingekom het, sien jy aan die binnekant van die poorte die woorde: "Uitverkies in Christus voor die grondlegging van die wêreld" (Ef. 1: 4).

Soos in die gedig:

Ek het die Here gesoek, en agterna het ek geweet dat Hy my siel beweeg het om Hom te soek,

en ek het nie gevind nie, O ware Verlosser, nee, ek is gevind deur u.”

Amen