Wat om van die regering te verwag

Predikant: 
Ds J Bruintjes
Gemeente: 
Kaapstad
Datum: 
2021-11-14
Teks: 
NGB artikel 36/2
Preek Inhoud: 

Ons het die vorige keer keer gepraat oor hoe ons ons aan die regering onderwerp.  Hierdie week wil ek na die rol van die regering kyk en hoe dit lyk wanneer ons by uitsondering 'n heilige ongehoorsaamheid moet toon.

Aan die een kant moet ons nie te veel van die regering verwag nie.  Aan die ander kant moet ons nie te min verwag nie.  In ons sekulêre era is dit die neiging om eersgenoemde te wees.  Wanneer God uit die prentjie gelaat word, is die regering geneig om sy plek in te neem, en dan word alle dinge polities.

As Christene word ons geroep om hulle tot verantwoording te roep.  Ons onderwerp ons nie eerstens aan die regering nie, maar eerstens aan Jesus. En ons onderwerp ons aan die regering ter wille van Jesus.  Net soos die profete van die Ou Testament selfs vreemde nasies tot verantwoording geroep het vir hulle wreedheid en onderdrukking, so word ons ook geroep om die profetiese stem van waarheid in hierdie samelewing te wees. Terselfdertyd is ons nie geroep om hulle as God te behandel nie.  Wat verwag ons dus van hulle?  Dit is die tema.

 

Wat om van die regering te verwag:

  1. Om te min te verwag
  2. Om te veel te verwag
  3. Ons reaksie

 

Om te min te verwag

Aan die een kant kan ons te min van die regering verwag.  Ons lees in ons teks dat hulle deur God aangestel is.  Paulus noem die owerhede in vers 4 selfs "’n dienaar van God".  Die Griekse woord is diákonos, waarvan ons ons woord diaken kry.  Ook vers 6 noem hierdie owerhede “dienaars van God”.  Die Griekse woord hier is leitourgos, waarvan ons ons woord liturgie kry.  Die burgerlike landdros is nie 'n beampte in die kerk nie, maar sy amp in die wêreld is 'n tipe bediening.

Soos John Stott dit stel: “Diegene wat die staat dien as wetgewers, staatsamptenare, landdroste, polisiebeamptes, maatskaplike werkers, selfs belastinggaarders, is net soveel dienaars van God as diegene wat die kerk dien as pastore, leraars, evangeliste of administrateurs.” God regeer die wêreld deur hierdie mense.  Die regerende owerhede dien die samelewing deur namens God te dien, net soos wat ouderlinge en diakens geroep word om namens God in die kerk te dien. Soos wat predikante as ouderlinge 'n spesifieke plig het, so is dit met die burgerlike landdroste.  Dit sal nie reg wees vir die kerkbeamptes om vir jou te sê wat om te eet, wat om aan te trek, waar om te werk en met wie om te trou nie.  Hulle gesag is beperk.  So is dit met die regering.

Aan hulle is hierdie gesag gegee om die bose te weerstaan ​​en die goeie te bevorder.  ’n Goddelose wêreld het die orde en selfbeheersing nodig wat regerings gee.  Ons bely: “Ons glo dat ons goeie God vanweë die verdorwenheid van die menslike geslag konings, vorste en owerhede aangestel het.  dit is immers sy wil dat die wêreld deur middel van wette en regerings regeer moet word, sodat die losbandigheid van die mense in bedwang gehou kan word en alles onder die mense ordelik kan verloop.”  Soos Abraham Kuyper, die beroemde Nederlandse kerkman en eerste minister, gesê het: “Sonde val God se handewerk aan, God se plan, God se geregtigheid, God se eer, as die opperste kunstenaar en bouer.  So het God, wat die magte verordineer het, sodat ... Hy sy geregtigheid teen die strewe van sonde kan handhaaf, aan die magistraat die verskriklike reg van lewe en dood gegee."

Hy gaan voort deur te sê, “want 'n sondige mensdom sonder wet en regering, en sonder heersende gesag, sou 'n ware hel op aarde wees; of ten minste die herhaling van dit wat op aarde bestaan ​​het toe God die eerste ontaarde ras in die vloedwaters laat verdrink het.”

Dit is ook duidelik in ons teksgedeelte waar ons lees: “Want die owerhede is geen voorwerp van vrees by die goeie dade nie, maar by die slegte.  Maar wil jy nie die mag vrees nie, doen wat goed is, en jy sal lof van hom ontvang; want hy is ‘n dienaar van God, jou ten goede.  Maar as jy kwaad doen, vrees dan; want hy dra die swaard nie verniet nie...”

Ons Here Jesus Christus roep on om die woord van waarheid in die samelewing te wees.  Om die gewete van die samelewing te wees.  Ons moet die regering aanspreeklik hou en hulle oproep om hierdie swaard te gebruik om dit wat verkeerd is, te straf en dit wat goed is, te handhaaf.  Doen 'n beroep op die regering om nie omkoopgeld te aanvaar nie, om nie die rykes te bevoordeel en die armes te onderdruk nie, om moordenaars tronk toe te stuur, om op te staan ​​teen aborsie, om vroue en kinders teen mishandeling te beskerm deur wette te maak.  Om toe te laat dat aanbidding plaasvind, en dat die Woord van God vrylik verkondig word, soos ons in die belydenis lees: “En dit is nie alleen hulle taak om aan die staatsbestuur aandag te gee en daaroor te waak nie, maar ook om die heilige Woordbediening te beskerm...”

Jy kan sê dat oor die algemeen is die meeste wette wat die regering maak, daar om die samelewing te laat funksioneer en om die boosheid te bedwing.  As daar geen wette oor moord, verkragting, omkopery of korrupsie was nie, sou dinge nog erger wees as wat dit nou is!  Dank God vir die regering.  As daar geen spoedbeperkings, padreëls, veiligheidsreëls vir geboue en paaie was nie, en geen wette oor voertuigveiligheid nie, sou dinge baie erger gewees het!  Dank God vir die regering.  As daar geen wette oor privaat eiendom was nie, geen wette oor vryheid van godsdiens nie, en geen wette oor vryheid van spraak nie, sou dinge baie erger gewees as wat dit is!  Dank God vir die regering!  O, liewe gemeente, ons as burgers van die koninkryk van God moet Hom dank vir die owerhede wat Hy oor ons gestel het.  Is hierdie wette perfek?  Nee, by verre nie, maar ‘n algehele gebrek aan wette en orde en beskerming sou veel erger wees.  Laat ons dus nie te min van die regering verwag nie.  Kom ons gebruik die reg om te stem.  Kom ons praat uit.  Maar bowenal, kom ons deel die evangelie.  Soos wat Paulus met so baie mense in regerende posisies gedoen het.  Sy eerste bekommernis was dat hulle ook gered moes word. Want dit sou hulle verander om hulle te onderwerp aan 'n hoër mag as hulle self.

Dit bring ons by ons volgende punt. Ons moenie te veel van die regering verwag nie.

 

Om te veel te verwag

Vandag, soos wat die samelewing steeds meer sekulêr word, het die regering ook 'n groter en groter rol begin speel.  Op sommige plekke in die wêreld het alles 'n politieke slagveld geword, van waar 'n mens badkamer toe moet gaan, tot sport, tot jou geslag.  Van sport tot seks, van kinderopvoeding tot die dood, alles is ‘n politieke stryd.  Soos wat die begrip van God se mag vervaag, word die magte wat wel in die wêreld bestaan, groter.  Iets moet die gaping vul, en dit lyk al hoe meer of die politiek dit doen.

Mense kan na die regering begin kyk as hul bron vir welstand en bevrediging.  Ons sien dit met die intensiteit van politieke veldtogte, ons sien dit in hoe verpletter mense kan wees wanneer hul politieke party verloor, asof die lewe tot ‘n einde kom.  Liewe gemeente, die regering is nie God nie – sy rol is beperk en tydgebonde.

Die rede vir regerings se bestaan is beperk tot hierdie sondige tyd.  Daar sal 'n dag kom wanneer die heerskappy van God alles in almal sal wees. Polisie, geskrewe wette, straf en tronk is ondenkbaar in 'n wêreld sonder sonde.  Sonde alleen het die instelling van ‘n regering genoodsaak om die sondigheid van die mensdom te beperk.  Dit kan net in toom hou.  Dit kan net gedrag hanteer, maar nooit die hart nie. Die regering hou in toom, dit kan nie red nie.

Die regering kan nie red nie, is nie die een en al nie. Soos die Bybel ons herinner: “Vertrou nie op prinse, op die mensekind, by wie geen heil is nie.  Sy gees gaan uit, hy keer terug na sy aarde toe; op daardie dag is dit met sy planne gedaan.  Welgeluksalig is hy wat die God van Jakob het as sy hulp, wie se hoop is op die HERE sy God,

wat hemel en aarde gemaak het, die see en alles wat daarin is; wat trou bly tot in ewigheid; wat aan die verdruktes reg doen, wat aan die hongeriges brood gee. Die HERE maak die gevangenes los.  Die HERE open die oë van die blindes; die HERE rig die wat geboë is, op; die HERE het die regverdiges lief.  Die HERE behoed die vreemdelinge; Hy rig wees en weduwee weer op; maar die weg van die goddelose maak Hy krom. Die HERE is vir ewig Koning; jou God, o Sion, is van geslag tot geslag!” (Ps. 146)  Sommige mense in vandag se samelewing mag dalk in die versoeking kom om dit van die regering te sê.

In daardie sin is die evangelie ondermynend vir alle aardse regerings en plaas dit ons politieke passie en nasionalistiese neigings in perspektief.  Suid-Afrika sal nie bly bestaan nie.  Jou identiteit as 'n burger van God se koninkryk sal hierdie nasie, of die Nederlandse nasie, oorleef.  En jou Christus-gelykvormigheid is dieper as enige etnisiteit.  Hierdie regering is nie vir ewig nie.  So ook nie die Verenigde State, Europa of China nie.

As jy na die regering kyk vir 'n toekoms, om jou kinders groot te maak, om vir jou en jou gesin te voorsien, om jou bevrediging en geluk in die lewe te gee.  As jy van die regering verwag om jou te beskerm teen alle skade, en om te waak oor jou lewe, om te waak oor jou in- en jou uitgang, vra jy van die regering wat net God kan gee. God is jou uiteindelike Beskermer.

Jy vra nie net te veel van hulle nie, maar jy gee ook vir die regering wat nie aan hulle behoort nie.  Jy vertrou hulle toe met jou lewe, jou gesin.  En dit is wat Jesus bedoel wanneer Hy sê: gee aan die keiser wat die keiser toekom en aan God wat God toekom.  Nie alles wat aan God behoort, behoort aan die keiser nie.  Ek sê nie dat hulle nie ‘n wet kan maak om burgers te beskerm nie, maar dat burgers nie op hulle moet VERTROU vir beskerming nie.

Die magtigste ryke sal val en vervang word – deur 'n ander God-aangestelde regering.  Ons kan nie aan die regering of aan die land gee dit wat alleen aan God behoort nie.  En, om die waarheid te sê, die Bybel wys vir ons dat baie van hierdie regerings deur die geskiedenis heen goddeloos en boos is.  Maar selfs aan die boosaardigste goddelose regerings het God gesag toegedeel.

Ons sien dit in Openbaring 13 wanneer Johannes 'n visioen sien van 'n dier wat oorlog voer teen die heiliges en hulle oorwin, en aan die begin van daardie hoofstuk lees ons in vers 5: "... en aan hom is mag gegee om dit twee-en-veertig maande lank te doen.”  Jy sien, ons kan nie na die regering kyk om perfek te wees nie, in werklikheid is hulle dikwels totaal en al boos, maar ons kan die vertroue hê dat God in beheer is en aanhou om Hom as God te eer.

Op hierdie manier gehoorsaam ons ons Here Jesus wanneer Hy sê: Gee aan die keiser wat die keiser toekom en aan God wat God toekom.  Of met die woorde van die apostel: “Want daarom betaal julle ook belastings; want hulle is dienaars van God wat juis hiermee voortdurend besig is.  Betaal dan aan almal wat aan hulle verskuldig is: belasting aan die wat belasting, tol aan die wat tol, vrees aan die wat vrees, eer aan die wat eer toekom.”

Soos een kommentaar opmerk: balans is nodig.  “Aan die een kant...  Die regering is meer as 'n las om te verduur; dit is 'n instelling wat deur God ingestel is om sommige van sy doelwitte op aarde te bereik (sien verse 3-4).  Aan die ander kant moet ons nie Romeine 13:1-7 uit sy breë Nuwe-Testamentiese konteks haal en die regering in 'n posisie relatief tot die Christen plaas wat net God kan beklee nie.  Christene moet dank vir die regering as 'n instelling van God; ons moet gereeld vir ons leiers bid (vgl. 1 Tim. 2:1-2); en ons moet bereid wees om die bevele van ons regering te volg.  Maar ons moet ook weier om aan die regering enige absolute regte te gee en ons moet al sy eise in die lig van die evangelie evalueer.”

 

Ons reaksie

Dus, wat moet ons reaksie wees?  Wel, daar is 'n aantal stappe wat een predikant voorstel wat ons kan neem. Baie van hierdie stappe is nie in volgorde nie, en kan gelyktydig geneem word.  Baie is ook afhanklik van die situasie waarin Christene hulle bevind wanneer hulle onder gesag is.

  1. Ons moet hulle altyd benader as verteenwoordigers wat deur God aangestel is, met respek, eer en 'n gesindheid van onderdanigheid.  Ons moet hulle gehoorsaam in alles wat nie teen God se heilige Woord is nie, soos ons belydenis sê.  Enigiets wat God beveel, mag die regering nie verbied nie.  En enigiets wat God verbied, mag die regering nie beveel nie.
  2. Ons bid.  1 Timoteus sê: “In die eerste plek vermaan ek dan dat smekinge, gebede, voorbedes, danksegginge gedoen moet word vir alle mense; vir konings en almal wat hooggeplaas is...”  As God die hart van die koning soos 'n rivier lei, is Hy die beste persoon om te vra om die koers van die regering te verander.  Dit is hoekom die regering gereeld in ons gebedskalender genoem word.
  3. Ons wys vir hulle dat ons die Here liefhet deur ons voorbeeld. 1 Petrus 3 sê: “Net so moet julle, vroue, aan jul eie mans onderdanig wees, sodat, as sommige aan die woord ongehoorsaam is, hulle ook deur die wandel van die vroue sonder woorde gewin kan word”.  Nou kan julle sê dat ons nie die regering gaan wen deur niks te sê nie.  Ek stem saam, maar ons gaan hulle ook nie vir Christus wen deur met 'n rebelse gees op te tree nie.  Heilige ongehoorsaamheid vind plaas in heilige nederigheid.
  4. Ons appelleer en ons pleit by die regering.  Daar is verskeie voorbeelde wat in die Skrif gegee word. Ons kan dink aan Moses wat 'n beroep op Farao doen om die volk van God te laat gaan.  Of Daniël wat vra om nie die kos te eet nie.  Jy sal agterkom dat hy nie na hom toe gaan en sê: "Ek is 'n hardnekkige Jood, en ek gaan nooit na jou luister nie, ek gaan nooit daardie kos eet nie."  Hy doen 'n beroep op hulle en stel 'n toets vir hulle. In die Nuwe Testament kan jy dink aan Paulus se beroep op Felix, of die weduwee op die onregverdige regter, wat so lank appelleer dat die regter moeg word en haar hoor.
  5. Ons konfronteer hulle wanneer hulle iets doen wat God verbied of iets verbied wat God beveel.  Dit gaan oor God se eer – nie ons s'n nie.  Ons sien konfrontasie met gesag in die Skrif wanneer Natan vir Dawid konfronteer.  Of wanneer Daniël vir Belsasar konfronteer, of wanneer Johannes vir Herodes van sonde beskuldig.
  6. Soms word ons geroep om gesag te trotseer.  Sê eenvoudig nee. Ons kan aan die Hebreeuse vroedvroue dink.  Of Sadrag, Mesag en Abednego toe hulle met die vuuroond gedreig is, of Petrus toe hulle in die tronk gesit en deur 'n engel vrygelaat is omdat hulle die Woord verkondig het. Hulle gaan toe na die mees openbare plek, en hou aan preek. Wanneer die regering vereis dat kinders die reg het om kinders groot te maak en te leer, dan moet ons nee sê – God het daardie plek aan ouers gegee.

 

Wanneer ons aan hulle ongehoorsaam moet wees, doen ons dit nie omdat dit ons reg is nie, of omdat ons 'n groot visie het om Suid-Afrika te verander nie, maar omdat ons aan Christus onderworpe is, en ons wil hê dat alle mense gered moet word.  Soos 'n vervolgde predikant in China geskryf het: "... my persoonlike ongehoorsaamheid en die ongehoorsaamheid van die kerk is nie op enige manier 'veg vir regte' of politieke aktivisme in die vorm van burgerlike ongehoorsaamheid nie, want dit is nie my bedoeling om enige instellings of wette te verander nie.  As predikant is die enigste ding waaroor ek omgee die ontwrigting van die mens se sondige natuur deur hierdie getroue ongehoorsaamheid en die getuienis wat dit vir die kruis van Christus lewer.  Christus se groot opdrag vereis groot ongehoorsaamheid van ons. Die doel van ongehoorsaamheid is nie om die wêreld te verander nie, maar om oor 'n ander wêreld te getuig.”

Ek wil dit graag 'n heilige ongehoorsaamheid noem. Was dit of is dit nodig in hierdie tyd van COVID?  Dit is iets waarmee kerke moet worstel.  En ons gaan voort om daarmee te worstel.  Ons is nie bang vir die waarheid nie; trouens, ons soek dit van harte in gebed. Christus is Koning, ons sweer algehele trou aan Hom, en begeer om Hom in alle dinge te behaag. Ook wanneer dit kom by hoe ons optree in hierdie tyd.

Selfs as en wanneer ons by hierdie laaste stadium kom, doen ons dit in onderwerping aan gesag en gee ons aan hulle die gesag om ons te straf, selfs wanneer ons die regte ding doen.  Soos die vervolgde predikant in China later kommentaar lewer: “Om hierdie rede is ek met vreugde bereid om myself te onderwerp aan hulle handhawing van die wet asof ek my onderwerp aan die dissipline en opleiding van die Here ...  As ’n predikant van ’n Christelike kerk moet ek hierdie boosheid openlik en ernstig aan die kaak stel.  My Verlosser Christus vereis ook van my om met vreugde alle koste te dra vir die ongehoorsaamheid aan goddelose wette.”

Ons moet die gevolge van wat ook al vereis word, van harte en nederig dra. In die Bybel is Daniël se drie vriende gewillig om in die oond gegooi te word, Daniël is gewillig om in 'n leeukuil gegooi te word, die dissipels beskou dit as 'n vreugde om vir die Naam te ly.  As ons onder gesag ly, laat dit onregverdig wees. En laat ons dit doen in onderwerping aan God as die Een wat aan hulle die swaard gegee het. Laat ons terugveg nie met die swaard van die wêreld nie, maar met die swaard van die Woord.  Jesus sê: “Sit jou swaard in sy plek terug; want almal wat die swaard neem, sal deur die swaard vergaan.” (Matt. 26:52)

Amen.