Die krag van sy genade: die oorblyfsel sal terugkeer...

Predikant: 
Ds J Bruintjes
Gemeente: 
Kaapstad
Datum: 
2025-02-23
Teks: 
Jesaja 10:20-34
Preek Inhoud: 

As die soewereine Koning, en Here van die hele aarde, is God die Outeur van die geskiedenis, en gebruik Hy konings en koninkryke vir sy doeleindes en ter wille van sy volk. Daar is 'n doel, ontwerp en plan – dit is nie lukraak nie – dit is nie willekeurig nie.

Onthou, ons het gesê ons het altyd met God te doen in die hele lewe.  En as alle dinge van God is – wys ons reaksie op alle dinge wat ons dink en glo oor God.  Dit geld vir verkiesings, vir klimaatsverandering, vir natuurrampe, vir werksprobleme, vir 'n argument met jou man of vrou, met die geboorte van 'n nuwe kind, of die verlies van 'n geliefde.  Hy regeer en deur dit alles is sy een doel om alle dinge deur Christus met Homself te versoen.

Dikwels wys die manier waarop God se kinders op die lewe reageer, die afgode in hul lewens en in die kerk. Daarom kom God met tugtiging.  Maar dis nie 'n oordeel van algehele vernietiging nie, maar die oordeel van verlossing.  Die oordeel van suiwering.  Sodat Hy vir Homself 'n heilige oorblyfsel kan bewaar – geheel en al van Hom afhanklik.

Ons het laas gekyk na die eerste deel van hierdie preek van Jesaja oor die volk van Israel, wat in 9:8-11:19 gevind word, en ons het gekyk na sy eerste twee punte – die besluit van die mense om op hul eie planne te vertrou en die wêreld se maniere om dinge te doen, en die oordeel van God oor hul besluit.  Vandag kyk ons ​​na die oorblyfsel wat sal terugkeer.

 

Die krag van sy genade: die oorblyfsel sal terugkeer...

1. Genade: Die vernietiging van die vyand (10:16-19; 10:28-34)

2. Genade: Die verlossing van die oorblyfsel (10:20-27)

 

Die vernietiging van die vyand (10:16-19; 10:28-34)

Hoogmoed is die kern van alle sonde.  Ons sien dit telkens weer in die profete. As jy jouself verhef – sal God jou afkap.  Soos die liedjie lui:

Jy kan lank aanhou hardloop;

Vroeër of later sal God jou afkap.

As jy nie die Heilige van Israel erken nie, sal God jou uitroei, afkap.  Die enigste groei wat God in die hart van die mens sal aanvaar, is groei in nederigheid en afhanklikheid.

Afgekap.  Dit is wat met die Assiriese koning gebeur het!  Die een wat gedink het hy kan God speel.  Dit is die koning wat glo dat hy soos God is.  Anders as die verlostes van die HERE in 12:2b wat glo dat die HERE hulle krag is, is hy afhanklik van sy eie krag (10:13).  Anders as die tak van 11:2 op wie die Gees van wysheid en insig sal rus, glo hy dat hy die gees van wysheid en insig het (10:13).  Dat hy die volke beheer en konings neerwerp en aanstel (10:13).  Dat hy die een is wat die hele aarde versamel (10:14).  Dit is in kontras met die HERE wat die Een is wat sy volk versamel in 11:12,16.

MAAR God sien.  Hy word nooit verslaan nie, maar is altyd aan die werk.  Hy werk selfs deur ongelowige nasies.

En Hy is aan die werk in vers 16-19.  Die beeldspraak van oordeel is een van siekte en vuur!  Alhoewel die tyd in 8:22 as 'n tyd van duisternis en somberheid beskou is, is dit nie asof die lig van Israel uitgegaan het nie!  Die lig sou skyn totdat dit sou opgaan in die Seun van geregtigheid!

Jesaja beklemtoon die verhewe goddelike titel "die Heer, die HERE, Heerser oor alle magte" (v. 16, 23, 24, 33), want sy genade is 'n magtige krag.  Hy is die absolute Koning, die HERE van die leërskare van die hemel.  As sy volk dit maar wou sien!  Ander titels vir God word om dieselfde rede regdeur hierdie afdeling gebruik.  Die genade van God is nie sy swak smeking nie, maar sy sterk oorwinning.

Hy sal die oorwinning behaal sonder ENIGE hulp!  Sy volk is heeltemal magteloos!  Maar hulle sal van al die oorlogsbuit geniet asof hulle die oorwinning behaal het, soos ons in hoofstuk 11 en 12 sien.

“Die vlam sal brand en hulle onkruid en doringstruike op een dag verteer.”  Dorings en distels (1953-vertaling) herinner jou aan die vloek.  Hulle kan nie goeie vrugte dra nie.  En is net werd om in die vuur gewerp te word.  God sal die vloek verteer, sodat Hy die wêreld en sy volk vrugbaar kan maak.  Die heerlikheid van God verteer die ydele heerlikheid van die mens; sy Heiligheid is 'n brandende vuur, en dit sal óf louter en verlos, óf verteer en verdoem.

Deur sy magtige genade teenoor sy volk sal die trotse boelie, Assirië, verneder word.  Ons sien dit in v. 27–34.  Die manier waarop God dit doen, bewys dat Hy alleen dit doen.  Aan Hom behoort die oorwinning.  Ons moet Hom daarvoor vertrou.

Die Assiriese leër storm vorentoe met oorwinning na oorwinning.  Van Aja af – wat waarskynlik Ai is – 24 km noord van Jerusalem, gaan hulle deur die streek Migmas.  Teen die tyd dat hulle by Geba kom, is hulle in Juda en 9 km verder, en oorwin hulle maklik dorp na dorp.  Teen die tyd dat hulle by Nob kom, is hulle net 1,6 km van Jerusalem af.  God se volk is paniekbevange.  Selfs al begin en eindig hierdie gedeelte met die oorwinning van God in verse 27 en 33.

Maar hulle hoef nie bang te wees nie.  Want met die heilige stad Jerusalem amper binne hul bereik, word die Assiriërs in hul spore gestuit wanneer "die Heer, die HERE, Heerser oor alle magte" hulle afkap.

O, dit lyk skrikwekkend.  Dit lyk onvermydelik—maar dit is op die oomblik dat hulle hul hande ophef teen die berg van die dogter van Sion, die heuwel van Jerusalem, dat hulle vernietig sal word.  Moet nooit sê daar is geen hoop nie.  As jy dit doen, ken jy nie die Heilige nie!  Moet nooit dink dat die kerk weg is nie.  Moet nooit bang wees vir die toekoms van God se volk nie.  Glo – kyk na Christus – en lewe in geloof.  Kyk na vers 32-33, en die oorgang.  Hulle kom ... kom ... kom ... soos 'n massiewe vloedgolf.  Onvermydelike vernietiging, totdat Hy dit met een hou afkap; die byl het die boom geword wat afgekap moet word.

 

Genade: Die verlossing van die oorblyfsel (10:20-27)

Soos Israel op Egipte gesteun het, steun ons te dikwels op die mag en krag van hierdie wêreld, en ons gebruik God as noodkrag wanneer ons battery pap raak!  Die HEILIGE van Israel sal dit nie toelaat ​​nie!  Ere aan God!

10:20 : “Op daardie dag sal hulle wat oorgebly het van Israel, en hulle van die huis van Jakob wat vrygekom het, nie verder steun op die een wat hulle slaan nie...”

Ons steun dikwels op die ding wat ons sal vernietig.  Dit is wat sonde is, dit is wat die duiwel doen.  Dit sê vir jou: glo my, as jy wil groei en sterk wil bly vir die volgende generasie – dan moet jy jou leer ‘n bietjie losser maak.  Of persoonlik kan jy 'n verbintenis maak met roem, geld of mag.  Ons verwar sukses met getrouheid.  Ons prioritiseer geluk bo heiligheid.  Ons steun op die wêreld om bevrediging te verskaf.  Maar dit is die pad wat tot die dood lei.  Op die ou end sal dit jou verslind.  'n Verhouding met sonde is sleg vir jou en vir die kerk.

En God neem hierdie dinge genadiglik weg, sodat ons "met getrouheid steun op die HERE, die Heilige van Israel.”  Dit is 'n prentjie van swakheid wat op krag rus!  Soos 'n kind in die arms van 'n vader.  Sodat sy wonderlike genade, en die realiteit van sy krag, volkome vertrou word.  Dit is maklik om krag te vertrou as jy dit het, dit is maklik om onderwys te vertrou wanneer jy dit het, dit is maklik om op harde werk te vertrou wanneer jy resultate kry.  Dit is gawes van God.  Maar Israel het op die gawes bo die Gewer vertrou, en daarom het God die krukke genadiglik verwyder sodat hulle op die HERE sou vertrou.  En wanneer jy op die HERE vertrou, nie net met woorde nie, maar ook met dade, dan vertrou jy op Hom met getrouheid, in opregtheid (1953-vert.), in waarheid.  God voorsien in elke behoefte!

Die vraag is: kan ons God vertrou – op hierdie manier?  Kan ons regtig so op Hom staatmaak, liewe gemeente?  Wanneer die dood seker lyk?  Dit is wat dit beteken om bereid te wees om alles te verloor, om sodoende alles te wen.

Kan ons Hom vertrou?  Hy vra ons nie om 'n blinde geloofsprong te neem nie, nee, Hy bewys aan ons dat ons Hom kan vertrou!  HY gee alles.  En Jesus het sy Vader vertrou toe Hy gevra is om die ergste te ly – Hy sê: nie my wil nie, maar u wil.  En vir die vreugde wat Hom voorgehou is, het Hy die kruis verduur!  Die kerk oorwin deur menslike swakheid, nederigheid en afhanklikheid!  Dit is so in stryd met ons harte – dat ons soms wil ophou om dit te hoor.

‘n Mens sien dit dikwels in die sendingkonteks.  Byvoorbeeld die Reformatoriese Studiesentrum – 'n plek wat ontstaan het omdat 'n predikant nie meer kon preek nie.  'n Plek wat in swakheid begin het, dien nou duisende.  Was dit maklik?  NEE.  Was dit absoluut goed en pragtig?  Ja!

Dit is God se genade!  Ons dink aan genade as iets wat net mooi en maklik is.  Nee, genade is moeilik.  Vir trotse sondaars is dit moeilik om te aanvaar.  Maar wanneer jy by daardie punt kom, waar alle aardse hoop weg is, dan is jy uiteindelik sonder vrees.  Uiteindelik word jy dapper.  Soos Paulus vir Timoteus sê: “God het ons tog nie ’n gees van vreesagtigheid gegee nie, maar van krag en liefde en selfbeheersing.” (2 Tim. 1:7)

Deur sy magtige genade sal die Here die oorblyfsel van sy volk vreesloos maak in die aangesig van sterk teëstand (v. 24–26).  God se krag word immers in ons swakheid volbring (vgl. 2 Kor 12:9), wat vir ons verbasende oorwinnings behaal (vgl. Rigt. 7:19–25; Eks. 14:15–31).

Vers 21 sê 'n oorblyfsel sal terugkeer.  Onthou jy wat Jesaja se kind se naam was? Ja – presies dieselfde!  God is waar!  En waarheen gaan hulle?  Na die magtige God!  Presies dieselfde woord as Jesaja 9:5 – Hy is die wonderbare Raadsman, die magtige God!  Daardie kind is dieselfde God!  Hy is die strydende God wat sy volk sal red!  Nie deur menslike krag nie maar deur afhanklikheid van sy Vader.

Vers 22 sê: “Ja, al was jou volk, Israel, soos die sand van die see, net 'n oorblyfsel daarvan sal terugkeer.  Vernietiging is bepaal, in geregtigheid stroom dit.”  Uit oordeel kom geregtigheid voort.  Dit is die pad van God in hierdie wêreld!  In die oordeel word God se geregtigheid geopenbaar as geregtigheid uit geloof.  Dit kom na ons toe deur op sy beloftes te vertrou.  Sal jy Hom vertrou?

Onthou dat ons gesê het: sy heiligheid is 'n brandende vuur, en dit sal óf louter en verlos, óf verteer en verdoem.  Ons vind toevlug  in God se genade, van God se toorn!  Soos die profeet Jeremia sê: “Deur die groot liefde van die Here kom ons nie om nie, want sy medelye vergaan nooit.”

Liewe gemeente, moenie dink in terme van grootte nie – of die kerk groot of klein is, maak vir God min saak – waarna Hy soek is getrouheid.  Getrouheid!  Die klem in hierdie verse is die oorblyfsel.  V. 20 praat van ‘n oorblyfsel, v.21 twee keer van 'n oorblyfsel, v. 22 weer van 'n oorblyfsel.

Want die Heer, die HERE, Heerser oor alle magte, sal in die middel van die hele aarde 'n voleinding maak soos verorden is!  Die hele aarde.  Hy het 'n einde gemaak aan Assirië se heerskappy, regoor die wêreld.  Klaar, punt.  Maar daar kom 'n groter einde – 'n einde aan ‘n tydperk vir die vyande van God se volk, op 'n heuwel genaamd Golgota!  Daar het Hy dit waarlik voleindig!  Daar was Hy onder die roede van God se toorn en het die volle gewig daarvan gedra, sodat ons nie hoef te vrees nie.

Dit is hoekom eerstens Israel nie bang hoef te wees nie, maar ons het soveel meer rede om nie te vrees nie. “Daarom, so sê my Heer, die HERE, Heerser oor alle magte: My volk (watter hoop is daar in daardie woorde) wat in Sion woon, moenie bang wees vir Assirië nie!  Hy slaan jou met ‘n stok; hy lig ‘n staf op teen jou, op dieselfde manier as Egipte.

Vir elke tyd is daar soveel hoop vir God se volk.  Kyk eers wie praat: “die Heer, die HERE, Heerser oor alle magte”!  Kyk na die werke van hoop wanneer Hy sê: "My volk", en watter beloftes word nie in die woord "Sion" gevind nie en watter groot verlossing daar vir Israel is bewerk toe hulle deur Egipte onderdruk is.  As jy hoop nodig het, dan vind jy dit in hierdie een vers!

En hoekom sulke hoop?  "Ja, nog net ‘n rukkie, dan sal die vervloeking tot 'n einde kom, en my toorn sal gerig wees op hulle uitwissing.”  “Nog net ‘n rukkie”, dit kan ook vertaal word as: ‘baie gou’.  Ware geloof leef in afwagting!  Dit glo in die Here se wederkoms, binnekort!  Soos ‘n sekere teoloog sê: “Enigiemand wat nie erken dat God Homself hier en nou genadig kan bewys nie, sluit God uiteindelik heeltemal uit sy lewe uit.” Sy woede is uiteindelik gevestig op sonde, en boosheid!  Nie op sy volk nie.  Sonde sal vernietig word.  Veral die leiers is in die visier.  En sy volk sal gered word soos deur droë grond.

Dit laat ons dink aan Sondag 19, V&A 52: “Dat ek in alle droefheid en vervolging dieselfde Persoon met gespanne afwagting as Regter uit die hemel verwag wat Hom tevore in my plek voor die regbank van God gestel het en alle vervloeking van my weggeneem het.  Verder dat Hy al sy en my vyande in die ewige verdoemenis sal werp, maar my saam met al sy uitverkorenes na Hom in die hemelse blydskap en heerlikheid sal neem.”

Ons sien dit in die volgende vers.  Aan die een kant sien ons die vernietiging van die vyand, veral by die leiers, wanneer hy praat van Midian by die Rots van Oreb.  Hy praat van sy volk se verlossing wanneer Hy praat van sy staf wat oor die see sal wees.  Oreb het die dood in die geveg vrygespring, maar het gesterf toe hy gevlug het.  So sal Sanherib, die leier van Assirië, sterwe.  Wanneer hy teruggaan huis toe van die geveg af.

Op daardie dag sal sy las van sy skouer afval.  Op daardie dag.  God werk in tyd, en sy tyd is perfek!  Op daardie dag sal Hy die las verwyder.  Hy sal ons vrymaak.  Galasiërs 5:1 sê dit is vir vryheid dat Christus ons vrygemaak het!  Hy het die juk van slawerny waaronder ons geleef het, verpletter!

“Die oorblyfsel van die huis van Jakob” sal ophou om hulle hoop te stel op wêreldse magte wat hulle net in die steek gelaat het; hulle sal uiteindelik op die Here vertrou (v. 20).  Hulle sal in bekering terugdraai na die magtige God wat hulle werklik kan verdedig (v. 21).  Daar moet ware geloof en bekering onder God se ware volk wees, want elke valse hoop is tot vernietiging gedoem (v.22–23).

Jesus was die Een wat oorweldig is deur die oordeel van God.  Die vyand het Hom sy hele lewe agtervolg.  Hy het niks gehad nie, met niks gesterf.  Die HERE het sy staf van oordeel oor Hom gelig.  Sodat ons op droë grond deur die waters van oordeel kan loop.  Deur dit alles het Hy op sy Vader se goeie en genadige plan vertrou, selfs al het dit na alles behalwe goed en genadig gelyk.  Sodat ons kan lewe.  Hy was die volmaakte oorblyfsel, en in sy dood het Hy ons vyande heeltemal verslaan.  Nie Assirië, Midian of Egipte nie.  Maar daardie vyande wat ons almal van Adam af al agtervolg – sonde, Satan, die dood.

Dit is die verhaal van God se getrouheid, ten spyte van sy volk se sonde.  Dit is die verhaal oor God wat vir Homself 'n volk bewaar, maak nie saak wat nie.  Die saad van die slang sal sy hakskeen byt, maar die saad van die vrou sal sy kop vermorsel. Of in die woorde van vandag se teks: "hy beduie met sy hand” (10:32), maar "die HERE gaan met skrikwekkende krag die blaredak wegkap” (10:33).  Dit gaan oor die soewereine HERE van die leërskare – die Lig van Israel, die Heilige. Hy regeer oor alle nasies, en oor die hele geskiedenis ter wille van sy geliefde volk!

Amen.

Liturgie: 

Liturgie:

Lees:    Jesaja 10 : 16 – 34     

Teks:    Jesaja 10 : 20 – 34                          

Sing:     Psalm 135 : 1, 2 

            Psalm 51 : 1       

            Lied 290 : 1 – 4 (Dit is my troos dat ek gedoop is)    

            Psalm 54 : 3, 4, 5  

            Psalm 20 : 1, 2, 5, 7